Зарубіжна література

 

Конспект уроку позакласного читання

Тема. Джанні Родарі. «Пригоди Цибуліно» (5 клас)

 

Мета: творчо опрацювати казку Джанні Родарі «Пригоди Цибуліно», розвивати читацькі компетентності школярів, зв’язне мовлення, критичне мислення, фантазію, творчу уяву, акторські здібності, виховувати шанобливе ставлення до літературного спадку Джанні Родарі, естетичні та моральні почуття.

Обладнання: тексти казки, мультфільм «Пригоди Цибуліно».

Хід уроку

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування на урок


Вправа «Продовжте речення»

 «Мене радує …», «Мені сумно, коли …», «Я гніваюсь, коли…», «Я пишаюся собою, коли…»

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Оголошення теми уроку

Сьогодні я запрошую вас до казкового світу видатного італійського письменника Джанні Родарі. На нас очікує зустріч з його найвідомішою казкою «Пригоди Цибуліно».

ІV. Опрацювання навчального матеріалу

Розповідь про Джанні Родарі

1-ий учень. Дитинство майбутнього казкаря пройшло в люблячій сім’ї, але народився він слабким і часто хворів. Батьки багато часу приділяли вихованню дітей, вчили їх малювати і грати на скрипці. Тяга до малювання у Джанні була настільки велика, що у свій час він навіть мріяв про професію художника. Ще йому хотілося стати майстром іграшок. Усе життя він вважав, що іграшки для дітей настільки ж важливі, як і книги. Вони вчать дітей правильно ставитися до навколишнього світу,  роблять дітей добрішими.

У школі вперше розкрився унікальний талант Родарі – його рідкісний дар спілкування з дітьми. Він умів розповідати про складне просто, з вигадкою, складати на ходу всілякі небилиці, які не мають прямого відношення до уроку, але  пробуджують фантазію дітей.

Тож не дивно, що Джанні Родарі обрав професію журналіста і дитячого письменника.

Родарі – автор багатьох казок. Це і «Чарівний голос Джельсоміно», «Подорож Голубої стріли», «Десять кілограмів Місяця», «Казки по телефону» та багатьох інших.

2-ий учень. У 1951 році дитячий письменник написав свою найзнаменитішу казку «Пригоди Цибуліно». Казка була не стільки чарівною, скільки побутовою. Головні персонажі в ній – чоловічки-овочі і чоловічки-фрукти. Хоча жили вони у фантастичній державі, але їх життя було дуже схожим на реальне життя бідних італійців.

У казці «Пригоди Цибуліно» чоловічки-овочі уособлюють кращі риси робітничого класу, а чоловічки-фрукти належать до вищих, панівних верств суспільства. Між ними розгортається далеко не жартівливе протистояння, у результаті чого перемагають овочі, які скидають «фруктовий» уряд і самі, вже без жодного диктату й гноблення, починають налагоджувати своє квітуче життя.

Перегляд презентації.

Робота з текстом казки «Пригоди Цибуліно»

Бесіда на з’ясування первинного сприйняття

        Ви прочитали вдома фрагменти казки «Пригоди Цибуліно». Чи  цікавим було це знайомство? З яким настроєм ви читали?

        Чи сподобалася вам казка? Хто із героїв найбільше сподобався? Чому?

Пергляд фрагменту мультфільму

Учитель. У кінці казки принц Лимон організував свято перегонів на каретах, але не знав, що саме в цей час всі в’язні його катівень вже були на волі…

Давайте прочитаємо про це.

Читання фрагменту казки учнями «ланцюжком»

 Учитель. Ось ми і додали до своїх скарбничок улюблених книг ще одну – відому у всьому світі казку «Пригоди Цибуліно».

 Хочу зазначити, «Пригоди Цибуліно» – це чи не найбільш тиражована казка Джанні Родарі. Вона перекладена на 57 мов народів світу. Українською її переповів Анатолій Іллічевський у 1977 році.

ІV. Підсумок уроку

Бесіда

              Як би ви сформулювали: про що ця казка?

              Можна сказати, що вона про дружбу? Чому?

              Можна вважати, що вона про теплі родинні стосунки?

              Можна сказати, що в казці захищається добро і справедливість, а карається зло? Поясніть.

               

V. Домашнє завдання. Написати відгук про казку «Цибуліно» у читацькому щоденнику; намалювати ілюстрації до твору.

Використані джерела:

1. http://metodportal.com/

Тема.   Характеристика образу головного героя казки О. Уайльда

         «Хлопчик-зірка».

Мета: продовжити роботу над визначенням головної думки твору,  вчити

висловлювати свої думки щодо характеристики художнього образу; прослідкувати причини і результати змін у характері головного героя казки Оскара Уайльда;

формувати навички аналізу літературної казки, уміння розв’язувати проблемні

питання; розвивати асоціативне мислення;

виховувати любов до матері, уміння розрізняти добро і зло, бачити прекрасне в

художньому творі та в житті.

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

Епіграфи:

  1. Організаційний момент.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

1.      Вступне слово вчителя

2.      Бесіда за запитаннями

1)      А як ми називаємо опис в художній літературі?

2)      А яке диво сталось в цю люту ніч?

3)      Чому лісоруби так зраділи, побачивши падаючу зірку? Яке бажання штовхає їх на пошуки зірки?

4)      Чи зраділи лісоруби знахідці?

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Оголошення теми і мети уроку

Запис теми уроку в зошит

  1. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

І.  Асоціативна робота

Те, що ми бачимо очима, дивлячись на людину (гарне обличчя, ясні очі, чарівну посмішку), називаємо зовнішньою красою. Але цього недостатньо, щоб сказати, що людина добра і гарна. Краса визначається вчинками людини, такими рисами її характеру, як милосердя, доброта, людяність. Саме це ми називаємо внутрішньою красою.

  1. Робота з підручником

Зачитування опису портрета Хлопчика-зірки.

  1. Слово вчителя

Автор нашої казки О. Уайльд невипадково використовує для портретної характеристики Хлопчика-зірка образ Нарциса.

Нарцис – символ самозакоханості, себелюбства.

  1. Особливості казок Оскара Уайльда

1)      Казки пов’язані з реальним життям.

2)      Не завжди щасливий кінець

3)      Персонажі нагадують реальних людей

4)      Персонажі можуть змінювати характер

5)      Головні випробування – внутрішня боротьба.

5.Перегляд відеофільму «Хлопчик-зірка» (уривок)

    6.Інсценізація уривку із казки «Зустріч хлопчика із матір’ю»

7. Запитання до казки

1. Як Хлопчик-Зірка відносився до героїв казки?

2. Що вас вражає в описі жебрачки?

3. До кого в рабство потрапив Хлопчик-Зірка?

4. Чому Зайченя тричі рятувало хлопчика?

Поясніть значення слів дроворуба «Хіба в будинку, де є черстве серце, немає холодного вітру?»

Робота з таблицею «Позитивні та негативні герої».

8        Слово вчителя

Тож будемо памятати, що любов до матері – одна з визначальних цінностей життя.

  1. Закріплення і узагальнення вивченого матеріалу

Підсумок роботи: Зірка світиться. Це зірка любові. Вона повернула хлопчику його красу та дала йому щастя, бо він турбувався про інших.

  1. Домашнє завдання.»

Дати письмову відповідь на запитання «Чому навчила мене казка О. Уайльда «Хлопчик-зірка»»?. Повторити тему: «Літературна казка», підготуватися до контрольної роботи.

 

Використана література

1. https://vseosvita.ua/


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Українська література